Algemene Voorwaarden NL
*Algemene voorwaarden Karcher Center Van Mol*
**E-mail: info@karchervanmol.nl*
**Website: www.karchervanmol.nl***
**Definities**
1.
Karcher Center Van Mol: Karcher Center Van Mol, gevestigd te
Goes onder KvK nr. 87674041.
2.
Klant: degene met wie Karcher Center Van Mol een overeenkomst is
aangegaan.
3.
Partijen: Karcher Center Van Mol en klant samen.
4.
Consument: een klant die tevens een individu is en die als
privépersoon handelt.
* Toepasselijkheid algemene voorwaarden*
1.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen,
werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van
diensten of producten door of namens Karcher Center Van Mol.
2.
Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat
uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3.
Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of
afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden
uitdrukkelijk uit.
*Aanbiedingen en offertes*
1.
Aanbiedingen en offertes van Karcher Center Van Mol zijn
vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
2.
Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere
aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
3.
Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn
aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4.
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij
partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
*Aanvaarding *
1.
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt
Karcher Center Van Mol zich het recht voor de offerte of het aanbod
alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken,
zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
2.
Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Karcher Center Van
Mol slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch)
heeft bevestigd.
*Prijzen*
1.
Alle prijzen die Karcher Center Van Mol hanteert zijn in euro’s,
zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals
administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of
transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders
overeengekomen.
2.
Alle prijzen die Karcher Center Van Mol hanteert voor zijn producten
en diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt,
kan Karcher Center Van Mol te allen tijde wijzigen.
3.
Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan,
die Karcher Center Van Mol niet kon voorzien ten tijde van het doen
van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst,
kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4.
De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als
gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de
verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
5.
De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Karcher
Center Van Mol vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
6.
De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van
Karcher Center Van Mol, geldend voor de periode waarin hij de
werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is
overeengekomen.
7.
Indien partijen voor een dienstverlening door Karcher Center Van
Mol een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een
richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste
prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
8.
Karcher Center Van Mol is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af
te wijken.
9.
Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient
Karcher Center Van Mol de klant tijdig te laten weten waarom een
hogere prijs gerechtvaardigd is.
10.
Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de
klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat
boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
11.
Karcher Center Van Mol heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te
passen.
12.
Voorafgaand aan de ingang ervan zal Karcher Center Van
Mol prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
13.
De consument heeft het recht om de overeenkomst met Karcher Center
Van Mol op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
*Betalingen en betalingstermijn*
1.
Karcher Center Van Mol mag bij het aangaan van de overeenkomst een
aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
2.
De klant dient betalingen achteraf binnen 1 maand na levering te
hebben voldaan.
3.
Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen.
Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet
uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan,
hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Karcher
Center Van Mol de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in
gebreke hoeft te stellen.
4.
Karcher Center Van Mol behoudt zich het recht voor om een levering
afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een
zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of
producten.
*Gevolgen niet tijdig betalen*
1.
Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is
Karcher Center Van Mol gerechtigdde wettelijke rente van 2% per
maand voor niet-handelstransactiesen de wettelijke rente van 8% per
maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag
dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor
een hele maand wordt gerekend.
2.
Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke
incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Karcher
Center Van Mol.
3.
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit
vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4.
Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Karcher Center Van
Mol zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn
betalingsverplichting heeft voldaan.
5.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van
betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Karcher
Center Van Mol op de klant onmiddellijk opeisbaar.
6.
Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de
overeenkomst door Karcher Center Van Mol, dan is hij nog steeds
verplicht de afgesproken prijs aan Karcher Center Van Mol te betalen.
*Recht van reclame*
1.
Zodra de klant in verzuim is, is Karcher Center Van Mol gerechtigd
het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan
de klant geleverde producten.
2.
Karcher Center Van Mol roept het recht van reclame in door middel
van een schriftelijke of elektronische mededeling.
3.
Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van
reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op
heeft, onmiddellijk te retourneren aan Karcher Center Van Mol,
tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
4.
De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen
voor rekening van de klant.
*Herroepingsrecht*
1.
Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14
dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
* het product niet is gebruikt
* het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
* het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is
gemaakt of aangepast
* het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische
redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
* de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met
digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)
* het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer,
cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
* het product geen los tijdschrift of losse krant is
* het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
* het geen weddenschappen en/of loterijen betreft
* de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
* het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig
worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij
de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het
herroepingsrecht af te zien
2.
De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
*
op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel
heeft ontvangen van 1 bestelling
*
zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft
gesloten
*
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via
internet gaat afnemen
3.
De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken
via info@karchervanmol.nl, indien gewenst met behulp van het
herroepingsformulier dat via de website van Karcher Center Van Mol,
www.karchervanmol.nl, kan worden gedownload.
4.
De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het
kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Karcher
Center Van Mol, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te
vervallen.
*Vergoeding van bezorgkosten *
1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft
gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan
Karcher Center Van Mol heeft geretourneerd, dan zal Karcher Center
Van Mol eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14
dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling
aan de consument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Karcher
Center Van Mol voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
*Vergoeding retourkosten *
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de
volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het
retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.
*Opschortingsrecht*
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om
de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis
op te schorten.
*Retentierecht *
1.
Karcher Center Van Mol kan een beroep doen op zijn retentierecht en
in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de
klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Karcher Center
Van Mol heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende
zekerheid heeft gesteld.
2.
De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten
waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Karcher Center
Van Mol.
3.
Karcher Center Van Mol is nooit aansprakelijk voor eventuele schade
die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken
van zijn retentierecht.
*Verrekening*
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht
om een schuld aan Karcher Center Van Mol te verrekenen met een vordering
op Karcher Center Van Mol.
*Eigendomsvoorbehoud*
1.
Karcher Center Van Mol blijft eigenaar van alle geleverde producten
totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn
betalingsverplichtingen ten aanzien van Karcher Center Van Mol op
grond van wat voor met Karcher Center Van Mol gesloten overeenkomst
dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in
de nakoming.
2.
Tot die tijd kan Karcher Center Van Mol zich beroepen op zijn
eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3.
Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de
producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
4.
Indien Karcher Center Van Mol een beroep doet op zijn
eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft
Karcher Center Van Mol het recht om schadevergoeding, gederfde winst
en rente te vorderen.
*Levering*
1.
Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2.
Levering vindt plaats bij Karcher Center Van Mol, tenzij partijen
anders zijn overeengekomen.
3.
Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de
klant aangegeven adres.
4.
Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden
voldaan, heeft Karcher Center Van Mol het recht om zijn
verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog
is voldaan.
5.
Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als
gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Karcher Center Van
Mol kan tegenwerpen.
*Levertijd*
1.
De door Karcher Center Van Mol opgegeven levertijden zijn indicatief
en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op
ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en
schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2.
De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende
offerte aan Karcher Center Van Mol door Karcher Center Van
Mol schriftelijk dan wel elektronisch is bevestigd aan de klant.
3.
Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht
op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te
ontbinden, tenzij Karcher Center Van Mol niet binnen 14 dagen na
daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen
hierover iets anders hebben afgesproken.
*Feitelijke levering*
De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de
door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.
*Transportkosten*
Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen
hierover iets anders hebben afgesproken.
*Verpakking en verzending*
1.
Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd
is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen,
hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten
maken, bij gebreke waarvan Karcher Center Van Mol niet aansprakelijk
kan worden gehouden voor eventuele schade.
2.
Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt,
dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de
verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Karcher Center
Van Mol, bij gebreke waarvan Karcher Center Van Mol niet
aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
*Verzekering*
1.
De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en
verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en
waterschade evenals diefstal:
*
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de
onderliggende overeenkomst
*
zaken van Karcher Center Van Mol die bij de klant aanwezig zijn
*
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2.
De klant geeft op eerste verzoek van Karcher Center Van Mol de polis
van deze verzekeringen ter inzage.
*Bewaring*
1.
Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de
overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel
kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
2.
Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate
afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.
*Montage/Installatie*
Hoewel Karcher Center Van Mol zich inspant alle montage en/of
installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij
hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet
of grove schuld.
*Garantie*
1.
Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter
zijn aangegaan, bevat deze voor Karcher Center Van Mol enkel een
inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
2.
De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van
toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage,
constructie of materiaal.
3.
De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van
schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen
aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant,
alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden
vastgesteld.
4.
Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten
die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat
over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk
worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een
derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.
*Uitvoering van de overeenkomst*
1.
Karcher Center Van Mol voert de overeenkomst naar beste inzicht en
vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
2.
Karcher Center Van Mol heeft het recht om de overeengekomen
dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
3.
De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en
na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken
voorschot door de klant.
4.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Karcher Center Van
Mol tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5.
Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Karcher Center Van
Mol tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen
de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor
rekening van de klant.
*Informatieverstrekking door de klant *
1.
De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant
zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in
gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Karcher Center
Van Mol.
2.
De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid
van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden,
ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard
van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3.
Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Karcher
Center Van Mol de betreffende bescheiden.
4.
Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Karcher
Center Van Mol redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of
bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst
hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra
kosten en extra uren voor rekening van de klant.
*Duur van de overeenkomst betreffende een dienst *
1.
De overeenkomst tussen Karcher Center Van Mol en de klant
betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor de duur van
5 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders
voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn
overeengekomen.
2.
Na afloop van de termijn genoemd in lid 1 van dit artikel wordt de
overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor
onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met
inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, c.q. een consument
de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1
(één) maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
3.
Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de
voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen,
dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze
termijn moet de klant Karcher Center Van Mol schriftelijk in gebreke
stellen.
4.
Wat betreft herstellingen, die niet onder de wettelijke garantiebepalingen vallen (cf. supra),
geldt dat de klant erkent en aanvaardt dat zowel het opsporen als het oplossen van het gemelde
probleem middelenverbintenissen zijn. Kärcher Center Van Mol oost BV verbindt er zich toe om
het probleem zoals een normale, bekwame en gelijkaardige firma in dezelfde situatie te analyseren.
Kärcher Center Van Mol oost BV geeft geen garanties omtrent het tijdsbestek waarbinnen de analyse
en/of oplossing zal kunnen plaatsvinden, noch omtrent de effectieve mogelijkheid van een,
o.m. rekening houdende met de herstelprijs, redelijke oplossing. Ook indien uiteindelijk geen
redelijke oplossing kan worden geboden of indien de klant niet op de voorgestelde oplossing
wenst in te gaan, blijven de door Kärcher Center Van Mol oost BV geleverde prestaties, zoals
het onderzoek en het opmaken van een herstelbestek, te vergoeden. Indien de klant een voor
onderzoek/herstel/bestek binnengebracht toestel niet ophaalt zullen tevens de
stockage- en verwijderingskosten worden aangerekend.
12b.
Bij particuliere ontvangsten van een H&G toestel zal een onderzoeks- en verwerkingskost aangerekend worden bij afgifte van het toestel.
Dit kan resulteren in 3 mogelijke uitkomsten:
a. Het toestel wordt hersteld. U betaalt de herstelling, verminderd met bovenvermeld bedrag in vak 12b.
b. Het toestel wordt niet hersteld: Het bovenvermeld bedrag uit vak 12b wordt op uw naam ter beschikking gesteld als tegoed bij aankoop van een nieuw toestel binnen de 3 maand na afronding van het dossier.
c. Het toestel wordt niet hersteld en 3 maand na laatste communicatie over het dossier is het toestel niet opgehaald: het toestel wordt door ons op correcte manier afgevoerd voor recyclage.
*Opzeggen overeenkomst dienst voor bepaalde tijd*
1.
De klant of consument kan een overeenkomst betreffende een dienst
die voor bepaalde tijd is aangegaan niet eerder dan na 1 (één) jaar
opzeggen.
2.
Na afloop van de minimum looptijd van 1 (één) jaar kan voornoemde
overeenkomst opgezegd worden door de klant met inachtneming van een
opzegtermijn van 3 maanden.
3.
Na afloop van de minimum looptijd van 1 (één) jaar kan voornoemde
overeenkomst opgezegd worden door een consument met inachtneming van
een opzegtermijn van 1 (één) maand.
4.
Indien de overeenkomst betreffende een dienst voor minder dan 1
(één) jaar is aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet
opzegbaar.
*Vrijwaring*
De klant vrijwaart Karcher Center Van Mol tegen alle aanspraken van
derden die verband houden met de door Karcher Center Van Mol geleverde
producten en/of diensten.
*Klachten*
1.
De klant dient een door Karcher Center Van Mol geleverd product of
verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele
tekortkomingen.
2.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan
hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht
verwachten, dan dient de klant Karcher Center Van Mol daarvan zo
spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering
van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3.
Consumenten dienen Karcher Center Van Mol uiterlijk binnen 2 maanden
na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4.
De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving
van de tekortkoming, zodat Karcher Center Van Mol in staat is
hierop adequaat te reageren.
5.
De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een
overeenkomst tussen partijen.
6.
Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit
er in ieder geval niet toe leiden dat Karcher Center Van
Mol gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan
zijn overeengekomen.
*Ingebrekestelling*
1.
De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken
aan Karcher Center Van Mol.
2.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een
ingebrekestelling Karcher Center Van Mol ook daadwerkelijk (tijdig)
bereikt.
*Hoofdelijke aansprakelijkheid klant*
Als Karcher Center Van Mol een overeenkomst aangaat met meerdere
klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige
bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Karcher Center Van
Mol verschuldigd zijn.
*Aansprakelijkheid* *Karcher Center Van Mol*
1.
Karcher Center Van Mol is uitsluitend aansprakelijk voor enige
schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is
veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2.
Indien Karcher Center Van Mol aansprakelijk is voor enige schade, is
het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of
verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3.
Karcher Center Van Mol is nooit aansprakelijk voor indirecte schade,
zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade
aan derden.
4.
Indien Karcher Center Van Mol aansprakelijk is, is deze
aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij
gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij
van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het
(gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid
betrekking heeft.
5.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de
website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden
slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot
schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de
overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
*Vervaltermijn*
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Karcher Center Van
Mol vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de
aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet
uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
*Recht op ontbinding*
1.
De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden
wanneer Karcher Center Van Mol toerekenbaar tekortschiet in de
nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien
haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet
rechtvaardigt.
2.
Is de nakoming van de verplichtingen door Karcher Center Van
Mol niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas
plaatsvinden nadat Karcher Center Van Mol in verzuim is.
3.
Karcher Center Van Mol heeft het recht de overeenkomst met de klant
te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de
overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien
Karcher Center Van Mol kennis heeft genomen van omstandigheden die
hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen
niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
*Overmacht*
1.
In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek
geldt dat een tekortkoming van Karcher Center Van Mol in de nakoming
van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Karcher
Center Van Mol kan worden toegerekend in een van de wil van Karcher
Center Van Mol onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van
zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk
wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in
redelijkheid niet van Karcher Center Van Mol kan worden verlangd.
2.
Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet
uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand,
rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van
toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-,
elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen;
computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene
vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
3.
Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Karcher Center
Van Mol 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan
worden die verplichtingen opgeschort totdat Karcher Center Van
Mol er weer aan kan voldoen.
4.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30
kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst
schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5.
Karcher Center Van Mol is in een overmachtsituatie geen enkele
(schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de
overmachttoestand enig voordeel geniet.
*Wijziging van de overeenkomst *
1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan
het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen,
passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst
dienovereenkomstig aan.
2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn
afgenomen in een fysieke winkel.
*Wijziging algemene voorwaarden*
1.
Karcher Center Van Mol is gerechtigd deze algemene voorwaarden te
wijzigen of aan te vullen.
2.
Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden
doorgevoerd.
3.
Grote inhoudelijke wijzigingen zal Karcher Center Van Mol zoveel
mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4.
Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de
algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
*Overgang van rechten*
1.
Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen
niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande
schriftelijke instemming van Karcher Center Van Mol.
2.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking
zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
*Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid*
1.
Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden
nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen
van deze voorwaarden niet aan.
2.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval
vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat
Karcher Center Van Mol bij het opstellen van de voorwaarden op dat
punt voor ogen had.
*Toepasselijk recht en bevoegde rechter*
1.
Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands
recht van toepassing.
2.
De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Karcher Center Van
Mol is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief
bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen,
tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Opgesteld op 01 september 2022.